Atentie cad stele

Avand in vedere ca suntem in 14 august, cele trei zile in care s-au putut observa stelele cazatoare au cam trecut. Ce-i drept curentul de meteori nu a trecut inca, dar de acum se vor vedea mai putine stele cazatoare si ceva mai rare.

Mai intai vreau sa clarific cateva “detalii tehnice”, cam plictisitoare pentru unii, dar cine nu vrea poate sarii peste acest paragraf. In primul rand stelele cazatoare sunt de fapt meteori. Unii dintre voi ar zice: meteori, metoriti :-j tot aia, asta ar fi primul meu pitic de pe creier care ma dispera la culme, meteoritii sunt meteorii care ating suprafata pamantului (adica sunt atat de mari incat  nu ard complet in atmosfera si astfel ajung sa se prabuseasca pe pamant) stele cazatoare care le vedeti voi in atmosfera sunt de fapt meteroi. Meteorii sunt formati din bolovani pana la praf foarte care ard in atmosfer terestra.

Dar trecand peste aceste detalii plictisitoare,  stele cazatoare pot fi observate cat mai bine daca nu sunt surse de lumina care sa perturbe observarea sau daca sunt sa fie cat mai putine. Tot ce trebuie sa faceti este sa iesiti afara, sa va gasiti o pozitie cat mai comfortabila (cel mai bine este intins pe spate) si sa va uitati la cer. Puteti sa va uitati cu prietenii, stelele sunt intotdeauna mai frumoase cand nu esti singur 😀

Si cum nu puteam sa ratez asa ceva luni seara pe data de 11 am iesit afara,mai mult sau mai putin in joaca sa ma uit la stele. M-am asezat confortabil in scaun, l-am lasat pe spate ca sa am o vedere cat mai buna, si am inceput sa privesc la stele. Si cum ma gandeam ca e pacat sa ma uit singur m-am gandit sa-mi anunt vecinul si prietenul, Hara,de acest eveniment , desi marturisesc ca nu ma asteptam sa prezinte interes. Nu numai ca era interesat de chesti asta, dar era chiar entuziasmat, motiv pentru care l-am invitat pe  la mine sa ne uitam amandoi la stele. Nu am stat prea mult, doar vreo ora si jumatate, timp in care am vazut 18 stele cazatoare.

A doua seara, 12-13 august, imbracati bine, am decis ca ar fi mult mai bine sa mergem pe deal, de unde nu vom fi deranjati de nici o lumina. Asa a si fost, nici macar luna nu “s-a opus”, numai niste nori urati care ne-au stricat jucaria dupa aproximativ o ora si 45 de minute. In orice caz de data asta am reusit sa vad 47 de stele cazatoare :). Dar mai presus de asta, toata seara a fost superba, atmosfera linistita, mirosul ierbii, sunetul linistitor al greierilor, parca si stelele straluceau altfel. Imi pare rau ca nu am fost mai mai multi sa ne bucuram de stele, dar nu-i timpul pierdut, va astepteptam la urmtoarea ploaie de stele din august 2010, la cea din decembrie sunt deja rezervat 😛 si cum nu ma puteam abtine, am iesit vreo 10-15 minute si pe data de 13 spre 14. Spre norocul meu am vzut 4 meteori dintre care 3 au fost  bolizi (foarte stralucitori), totalizand astfel 69 de stele cazatoare vazute in cele 3 zile 😀

Acestea fiind zise,nu pot decat sa va urez vizionare placuta in continuare si sa incerc sa va dau un sfat: uitati-va mai des la stele, nu uitati ca lucrurile marunte te fac cu adevarat vesel.

4 Responses to “Atentie cad stele”

  1. kiwi Says:

    frumos…

  2. L. Says:

    ‘nu uitati ca lucrurile marunte te fac cu adevarat vesel.’
    si alea nu sunt prezervativele :))

  3. inculpatu' Says:

    am vazt si eu una exact dupa ce am vb la tel cu u :p

  4. inculpatu' Says:

    duu-teeee dreaq da smecher parca ai fi eminescu cum ai redactat articolul asta :)>- …
    one love me breda :)>-

Leave a Reply

